Företagstidning – Finns det fortfarande?

Desktop with a Tablet PC, which shows the latest news on screen.

Ja verkligen, nu mer än någonsin behövs en tydlig och målinriktad kommunikation som förmedlar rätt bild till omvärlden av ditt företag.

Företagstidningar – Förlegat?
Det är sant att mycket av denna kommunikation flyttat över på Facebook, nyhetsbrev och till bloggar. Men oavsett kanal så behövs en kommunikation som bär och bygger varumärket och fördelen med en företagstidning är den kan läggas på platser där många spontant kan läsa den när de får en stund över. I det läget är stressen lägre och de är mottagliga för det budskap då vill förmedla.

Företagstidningar – för vem?
Så är ju också en företagstidning ett utmärkt redskap att bygga kundlojalitet vad gäller olika klubbar och medlemskap. Många mätningar visar att känslan för ett varumärke som man själv kan identifiera sig med ökar sannolikheten med tvåsiffriga tal att du också fortsatt kommer vara top-of-mind för din kund.

En företagstidning skapar ju också ett värde internt i organisationen, lyft fram hjältarna och skapa en ryggrad och känsla av stolthet hos medarbetare. Särskilt värdefullt är ju detta i en stor organisation som finns på olika platser där medarbetarna inte känner varandra så väl.

Ett företag som är prisbelönt för sin redaktionella kommunikation och företagstidningar är Studio Desktop.